Arcade Fire - The Suburbs, Merge Records / City Slang / Mercury / Universal, 2010.
Sunt trecute, pe rând, melodia și durata:
01. The Suburbs 5:15
02. Ready to Start 4:15
03. Modern Man 4:39
04. Rococo 3:56
05. Empty Room 2:51
06. City with No Children 3:11
07. Half Light I 4:13
08. Half Light II (No Celebration) 4:25
09. Suburban War 4:45
10. Month of May 3:50
11. Wasted Hours 3:20
12. Deep Blue 4:28
13. We Used to Wait 5:01
14. Sprawl I (Flatland) 2:54
15. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) 5:25
16. The Suburbs (continued) 1:27
Toate piesele sunt compuse de membrii trupei The Suburbs, adică:
Win Butler - voce, chitară
Regine Chassagne - voce, clape
Richard Reed Parry - chitară
William Butler - sintetizator, clape
Tim Kingsbury - chitară bass
Jeremy Gara - tobe
Sarah Neufeld - vioară
Albumul a primit premiul Grammy pentru cel mai bun album al anului 2010; premiul Juno pentru cel mai bun album al anului 2010; premiul BRIT pentru cel mai bun album internațional al anului 2010; premiul Polaris pentru cel mai bun album canadian al anului 2010.
AllMusic: 4/5; Rate Your Music: 3,65/5; Metacritic: 87%.
Canadienii (din Montreal) de la Arcade Fire sunt un adevărat fenomen rock al secolului 21, reușind să reînvie un stil indie care aparține, în esență, anilor 80. Primele două albume, Funeral (2004) și Neon Bible (2007) au avut un imens succes de public, și au adus trupa în prim-plan. Cu o tonalitate mai puțin gravă și un subiect mai accesibil, albumul The Suburbs a confirmat poziția privilegiată a formației Arcade Fire în lumea rock-ului contemporan - și nu numai, dovadă numeroasele premii (Grammy, Juno) câștigate pentru cel mai bun album al anului, în competiție cu artiști de marcă precum Lady Gaga sau Eminem. A fost unul din rarele momente când un album rock s-a impus în fața unor producții aparținând unor alte genuri muzicale, mai în vogă.
Și de această dată, Win Butler este solistul vocal în majoritatea cazurilor iar partenera sa de trupă și de viață Regine Chassagne pe celelalte, ieșind în evidență pe Sprawl II (Mountains Beyond Mountains), considerată de unii ca fiind cea mai reușită melodie de pe album. Este o producție care are la bază un concept unitar - viața în suburbiile nord-americane, inspirată din experiența copilăriei și adolescenței celor doi frați Butler (Win și William) din apropierea orașului texan Houston.
Surprinzător, suma melodiilor, respectiv albumul luat în întregime, piesă cu piesă, în ordinea dată, este peste oricare din melodii, luată individual. Ceea ce înseamnă că, de fapt, nu există cântece excepționale, care să iasă în evidență; așa cum nu există nici cântece adăugate ca să fie ”la grămadă”. Albumul este foarte bine lucrat, foarte bine realizat, se vede și se simte (și mai ales se aude) o muncă imensă, coroborată cu talentul acestor tineri muzicieni care, altfel, dau impresia de maturitate excesivă abordând teme delicate, neașteptate. Anumite aspecte se relevează ascultătorului fidel abia după audiții repetate - este un alt miracol al acestei trupe, de a crea melodii care nu par a fi mare lucru la prima audiție, dar devin tot mai interesante pe măsură ce le reauzim, descoperind mereu ceva nou.
Dacă nu există cântece excepționale, și nici slabe, aceasta nu înseamnă că nu există totuși unele diferențe între cântece. Personal, îmi plac cu adevărat doar primele trei melodii, The Suburbs, Ready to Start și Modern Man. De la a patra melodie, Rococo, albumul își pierde parțial sonoritatea rock și trece la un fel de pop-rock și chiar pop, deși mai sunt câteva melodii care merită menționate, precum Suburban War și We Used to Wait. Ultimul cântec, The Suburbs (continued) reia tema primului, încercând așadar să încheie în mod circular albumul.
De notat și numărul mare de artiști care, se pare, au influențat realizările sonore ale Arcade Fire pe The Suburbs: David Bowie, Bruce Springsteen, Billy Idol, Neil Young, Status Quo, Depeche Mode, iar pe melodiile cântate de Regine - Blondie sau Bjork. Cu toate acestea, Arcade Fire este fără îndoială o trupă cu adevărat originală în peisajul rock contemporan, care reușește să mențină la cote înalte interesul fanilor pentru fiecare nou album care apare, cum a fost cazul și cu Reflektor (2013).
Chiar și pe albumele de studio se observă faptul că gândul artiștilor se îndreaptă deseori către fani: unele melodii au anumite schimbări de ritm, anumite perioade ”golite” de instrumentație, tocmai pentru a face loc scandărilor fanilor, lăsându-i pe aceștia să interpreteze piesele sau referenul acestora, ceea ce bănuim că se întâmplă întocmai atunci cînd Arcade Fire concertează live.
Canadienii nu sunt foarte cunoscuți în România dar se află deseori în turnee prin Europa.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu